Poncho (deel 2)

De poncho is klaar en wordt met trots gedragen door mijn dochter 🙂

poncho britt

Het patroon komt uit het boek “Hippe grannysquares haken” en was oorspronkelijk bedoeld voor het haken van een kleedje. Ik heb wat meer vierkantjes gehaakt en volgens alles aan elkaar gehaakt zoals in het schema voor de poncho (die ook in het genoemde boekje staat) alleen dan op de manier waarop de vierkantjes voor het kleedje aan elkaar gehaakt worden. Rondom de poncho heb ik een randje gehaakt als volgt: *4 lossen, 1 vaste in de boog*. Omdat de hals te wijd was en de poncho nog van de schouders zakte, heb ik na de toer van 4 lossen, 1 vaste nog 3 extra toeren gehaakt waarbij ik steeds het aantal lossen minderde. Nu pas de poncho perfect! Mijn dochter blij en ik blij 🙂

Geef een reactie

