Sleutelhanger

Al een tijdje geleden beloofde ik Britt een sleutelhanger voor haar te haken. Na wat zoeken op het internet vond ik hier een leuk patroon.

Dit heb ik wat aangepast en om niet te vergeten welke aanpassingen ik heb gedaan, schrijf ik die hieronder op…

Stap 1 Cirkels haken

l = lossen

hv = halve vaste

stk = stokje

Ronde 1

Kleur 1: magische ring, 3 l 9= 1e stokje), 11 st in de ring, magische ring sluiten en verbinden met hv in 3e van de 3 l (totaal 12 stokjes). Draad afhechten.

Ronde 2:

Kleur 2: 3 l (= 1e stokje), 1 stk op dezelfde plaats, *2 stk in vlg. stk, herhaal vanaf *, verbinden met hv in 3e van 3 l. (totaal 24 stk). Draad afhechten.

Ronde 3:

Kleur 3: 3 l (= 1e stokje), 2 stk. op dezelfde plaats, *sla de volg 1 stk. over, dan weer 3 stk, in dezelfde plaats, herhaal vanaf *, verbinden met hv in 3e van 3 l. Draad afhechten.

Stap 2

Leg de cirkels met verkeerde kanten op elkaar leggen en haak met contrasterende wol van 8 lossen (of als je de lus langer wilt maken, meer lossen). Haak vervolgens de cirkels verder aan elkaar met vasten. Als je ¾ van de cirkels hebt vastgemaakt, vul de cirkel dan op en haak de rest vast. Als laatste haakte ik een schulprandje: *haak vier lossen in dezelfde steek, sla 1 losse over, haak een halve vaste in de volgende steek* en herhaal dit tot je rond bent. Hecht de draad af, werk de andere draden weg en klaar is de sleutelhanger!

Geef een reactie

